tisdag, februari 03, 2009

Danskjävlar!!

Eftersom jag är belägen i södern så kan jag studera dansk tv. Ibland är det positivt och ibland bara två kanaler man måste zappa förbi på väg mot Tv4+.

Häromdagen stannade jag dock till. Danskarna hade sin uttagning till Melodifestivalen och jag fick se de sista minuterna. De hade ett liknande upplägg som vår "Andra chansen", där artist ställs mot artist i dueller.

Jag var så säker på att Hera Björks "Someday"skulle gå vinnande ur striden, men ack vad jag bedrog mig. Det blev istället ett rätt anonymt nummer av en svårmodig pojkbandskille, som visserligen inte glömmer tonarthöjningen men som ändå gör ett rätt lamt intryck. Låten "Belive again" växer troligen, men efter två lyssningar känns den mer som en "B-sida". Man hade nog behövt en större röst än Niels Brinck för att göra låten rättvisa.
Döm själva.

Danskjävlar varför kunde ni inte välja rätt. Hade Sverige skickat Hera så hade det blivit det vanliga tramset om Abbasound, men ni hade ju kunnat göra det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar